Pilates

PILATES TEHNIKA

Pilates on kogu keha hõlmav treeningsüsteem, mille arendas 20. sajandi alguses välja Saksamaal, Suurbritannias ja Ameerika Ühendriikides tegutsenud Joseph H.Pilates.

  1. Pilates pühendas kogu oma elu hea füüsilise vormi saladuste väljaselgitamisele. Pilates oli veendunud, et vigastusi põhjustab tasakaalu puudumine kehas ning selleks on vaja treenida nõrku piirkondi, et vältida ebastabiilsust ja võimalikke vigastusi.
  2. Pilates avas New Yorkis koos oma abikaasaga treeningstuudio, kus alustas enda meetodi tutvustamist ja õpilaste väljakoolitamist. Algselt õpetati Pilates meetodit vaid vähestes spetsiaalsetes stuudiotes, ent õige pea levis see tervisekeskustesse, treeningsaalidesse ja füsioteraapiakeskustesse üle maailma.

Tänaseks päevaks on algupärasest Pilates süsteemist välja kasvanud kaks põhilist suunda:

Matil sooritatavad harjutused

Masinatel sooritatavad harjutused.

Mõlema suuna treeningutes jägitakse harjutuste sooritamisel 6 põhimõtet:

Pilates treeningu 6 põhimõtet:

  1. Jõujaam ( Powerhouse ) – kõhulihased, alaselg ja tuharalihased on inimese kese. Selgroo ja käte ning jalgade liigutamine jõukeskme kaudu, õpetab teadlikult jälgima oma keha. Pilates tehnika puhul kasutatakse keha jõukeset harjutuste kontrollitud ja sujuvaks sooritamiseks.
  2. Keskendumine – Keskendumine on vajalik, et tagada liigutuste kvaliteet.
  3. Kontroll – Pilates tehnikat on hea kirjeldada, kui kontrollitud painduvuse ja jõu kombinatsiooni. Keha kontrollimine on tähtis, et vältida vigastuste teket.
  4. Täpsus – Pilatese puhul on kvaliteet tähtsam kvantiteedist. „ Tähtis ei ole mida sa teed, vaid kuidas seda teed“.
  5. Hingamine – Õige hingamine on tähtis Pilates tehnika osa. See arendab vastupidavust ning aitab sooritada mitmeid raskemaid harjutusi. Samuti saab hingamisega anda rütmi ja dünaamikat liigutuste sooritamisel.
  6. Sujuvus – Pilates on täiuslik ja graatsiline koreograafia, mille iga harjutus läheb sujuvalt üle jäegmiseks. Sujuvad liigutused loovad ühtlase, voolava korduvuse, mida tehakse keskendudes ja kiirustamata.

Pilates tund kestab 50-55 min ning hõlmab nii soojendusharjutusi, põhiosa kui ka lõpuharjutusi. Tunni lõppedes on keha tulvil energiat ning heaolu sooritatud harjutustest, mis arendavad tasakaalu, tugevdavad keha jõukeset, varustavad keha hapnikuga ning venitavad lahti keha jäigemad piirkonnad.

RIIETUS/JALANÕUD:
Mugavad, pigem keha ümber riided, mitte liiga lohvakad. Jalas sokid või hoopis paljajalu.

Broneeri treening